Digitale nieuwsbrief ontvangen?

Vul onderstaand uw e-mail adres in om u aan te melden voor onze nieuwsbrief.









Doneer online Digitale nieuwsbrief ontvangen?

Liefde voor Israël

HAGEFEN PUBLISHING

We schreven al eens over de uitdagingen waarmee de kerk in Israël wordt geconfronteerd, zoals valse leringen die langzaam de kerk binnendringen. Maar dat is niet het enige, ook het gebrek aan een formele opleiding en de geringe theologische kennis van de meeste dominees hier vormen een bedreiging. Nogal wat kerken worden geleid door gelovigen die nog maar een paar jaar geleden tot Christus zijn gekomen. En dan nog wat, heel wat nieuwe gelovigen zijn door verschillende sociale media of YouTube clips tot geloof gekomen. Hoewel dat ook middelen in Gods hand zijn om mensen tot Hem te trekken, zijn nogal wat jonge gelovigen daardoor niet aan een kerk verbonden en krijgen ze hun lessen voornamelijk uit de media. In dit licht bezien geloof ik dat HaGefen een speciale missie heeft.
We hebben de afgelopen 12 jaar heel wat boeken uitgegeven. Niet alleen in Israël maar over de hele wereld. Maar in de eerste plaats zijn we er om de plaatselijke kerken van dienst te zijn in hun Goddelijke taak om het Evangelie te verkondigen en in Zijn dienst te staan.
Ons doel blijft om de plaatselijke gemeenten te helpen, om te evangeliseren en op te roepen een volgeling van Christus te zijn. De geschiedenis van kerk leert, dat als de kerk groeit, de vijand probeert om die door valse leringen aan te vallen. Daarom moeten we daar ook niet gek van opkijken.
In 2019 hopen we verder te gaan met het uitbrengen van onze gedrukte boeken als E-boeken. En we willen ook het Oude Testament in modern Hebreeuws uit brengen als een app. En we willen een platform oprichten voor een gratis ‘basisopleiding grondbeginselen van het geloof’ voor degenen die geen geld en tijd hebben om een officiële opleiding bij te wonen.
Er zijn inmiddels drie boeken verschenen die door plaatselijke Israëlische gelovigen zijn geschreven:
één in het Hebreeuws, één in het Russisch en één in het Engels.
Voor onze partners hebben we ook twaalf zondagsschoollessen voor kinderen in het Farsi uitgegeven die in 150 ondergrondse Farsi sprekende kerken in het Midden Oosten terecht zijn gekomen.
Sandy Shoshani, de directeur Be’ad Chaim dankt ons voor het prachtige boekje voor baby’s met de tekst van Psalm 23 om zo Gods liefde te delen met moeders met een pasgeboren baby.
En Joel Goldberg van de Netivah Ministries schrijft: Al jaren houden we ons bezig met soldaten en jongeren en hadden hard boeken nodig voor de jongere generatie soldaten. HaGefen heeft die nu gemaakt. We zijn blij met dit materiaal, want het is belangrijk voor de verdieping van het geloof van de jonge mannen en vrouwen.

Naar alle artikelen